کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

گزارش برنامه توچال به شهرستانک

روز پنج شنبه مورخ 89.06.18  گروه کوهنوردی بانوان هما به همراه سه تن از اعضای دایمی خود و یک نفر مربی و سه نفر مهمان به قصد کوهپیمایی در منطقه البرز مرکزی توسط قطارعازم تهران شد.

روز جمعه تیم به تهران رسیده و بلافاصله توسط وسیله نقلیه که از قبل پیش بینی شده بود به در بند که ابتدای کار بود منتقل شد. از میدان تجریش به بعد می شد کوهنوردانی که به قصد کوهپیمایی وارد منطقه می شوند را دید که تعدادشان کم هم نبود.

از همان ابتدای کار کلیه اعضای تیم به منظور اشاعه فرهنگ کوهنوردی در بین طبیعت گردان در یک صف و بدون فاصله راهپیمایی خود را آغاز کرد. در طول مسیر می شود انواع مسیرهای طبیعت را از قبیل گرده و گذر از رودخانه را لمس کرد که باعث شده بود راه کوتاهتر به نظر آید. پس از گذشتن از تقریبا نیمی از مسیر تیم به قرارگاه شیرپلا که محل تجمع طبیعت گردان و کوهنوردان می باشد رسیدیم پس از کمی استراحت راه را به سمت قله توچال که مرتفع ترین قله منطقه می باشد ادامه دادیم. از این نقطه به بعد از حجم کوهنوردان و طبیعت گردان به طور قابل ملاحظه ای کاسته می شود.ساعت 14.20 به پناهگاه امیری می رسیم. این پناهگاه به همت خانواده آقای امیری که در توچال جان خود را از دست داده است (به یادبود ایشان) بنا شده است.

پس از صرف ناهار دوباره به راه می افتیم و نهایتا ساعت 17.50 روی قله توچال می رسیم که پس از کمی استراحت سرپرست برنامه سرکار خانم لطفی به تشریح منطقه پرداخت , پس از پایان تشریح منطقه با وجود پناهگاه بر سر قله به صلاح دید سرکار خانم لطفی اقدام به برپایی کمپ توسط سه تخته چادر شد. 

صبح روز بعد ساعت 6 در کمپ برپا زده شد و ساعت 7 تمامی اعضا در صفی منظم به سمت ایستگاه هفت تله سیژ توچال و از آنجا به طرف چشمه ای واقع در دامنه های قله شاه نشین راهی میشویم. پس از آبگیری بازدیدی از مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا که در دامنه های توچال ساخته شده نیز داریم و سپس ادامه مسیر داده و به طرف روستای شهرستانک می رویم. در طول مسیر دو قله بازارک و لوارک را نیز به صورت کمر بر تراورس کرده و از روی یکی از گردنه های منطقه , با استفاده از شن اسکی به چشمه ای در منطقه می رسیم که تیم پس از استراحت کوتاه و آبگیری اقدام به طی مسیر پاکوب تا روستا می کنیم.شب را در روستا می گذرانیم تا  اعضای تیم به حمام بروند.

صبح روز بعد با مینی بوس خود روستا به تهران بر می گردیم و ساعت 14 سوار قطار شده و در انتها ساعت 23:30 دقیقه روز یک شنبه به نیشابور می رسیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
فروز شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:16

سلام باباجان.ماروهم تحویل بگیر داداش.فدات . آبجی

نسرین شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 http://duman87.blogfa.com

سلام
امیدوارم همیشه بر اوج باشید
شما با افتخار در وبلاگ گروه کوهنوردی دومان ( بانوان) زنجان لینک شدید
امیدوارم به وبلاگ ما هم سری بزنید خوشحال مون میکنید

مصیب دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 21:14 http://www.kooh-navardan.blogfa.com

زیبا بود به ما هم سر بزن[گل]

adscenter24 دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:01 http://www.adscenter24.com

سلام دوست عزیز

از سیستم کلیکی ادزسنتر مزاحم میشم

سیستم ما حدود 7 ماه که فعاله و برای هر کلیک 40 تومان واقعی پرداخت می کنه

و الان بیش از 550 وب سایت و وبلاگ دارن با ما همکاری می کنند

اومدم دعوتتون کنم یه سر به سیستم ما بزنید امیدوارم بتونیم همکار بشیم

با تشکر http://www.adscenter24.com

نگار دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:54 http://moon125.blogfa.com/

درودهای فراوان و خسته نباشید به مدیر مسئول محترم وبلاگ:
همکار عزیز،

. وبلاگ law نیز مشتاق دیدار شماست

law[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد