کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

دماوند دو جبهه(اولین بانوی خرسانی فاتح دماوند از دو جبهه)

به نام خدا

در روز شانزدهم تیر ماه تعداد هفت نفر از اعضای گروه به همراه یک مهمان از گروه بانک ملت تبریز (آقای ابهری) ساعت 13 :30 دقیقه از نیشابور به سمت تهران براه افتادیم ساعت 12:45 دقیقه در محل ایستگاه تهران پیاده شده و از آن جا توسط تاکسی به ترمینال شرق . از ترمینال شرق توسط دو دستگاه ماشین شخصی به رینه رفتیم.

ساعت 9:45 دقیقه صبح قرارگاه رینه را پس از جمع آوری وسایل به مقصد گوسفند سرا با ماشین های حاضر در منطه ترک کردیم. در گوسفند سرا بعد از جمع و جور کردن بارها در صفی کمنظم ساعت 11 به سمت بارگاه سوم شروع به کوهپیمایی کردیم و ساعت 17:30 دقیقه به بارگاه رسیده و بعد از برپایی کمپ توسط سه تخته چادر در محل های از پیش تعیین شده تیمی به سمت بالا به قصد هم هوایی حرکت کرده ساعت 21 پس از صرف شام و آماده کردن تجهیزات صعود به قله و انجام هماهنگی های بین تیم دوم و تیم اصلی کلیه اعضا به چادر ها رفته و به استراحت پرداختیم.

ساعت 6 صبح روز جمعه تیم از خواب بیدار شده و پس از صرف صبحانه در ساعت 7 صبح به سمت قله حرکت کردیم. تیم با حرکتی کاملا آرام و ریتمیک به بام ایران نزدیک می شد , تا اینکه در ساعت 14:30 دقیقه کلیه اعضای تیم پا بر روی قله دماوند گذاشتند. پس از گرفتن عکس یادگاری و شکر باری تعالی تیم ها از هم جدا شده , تیم اول به طرف بارگاه سوم و تیم دوم از سمت شمال شرق به طرف تخت فریدون حرکت کرد.

گزارش تیم اول

پس از جدا شدن از تیم دوم سریعا اقدام به کم کردن ارتفاع کرده و نهایتا در ساعت 17:30 دقیقه به بارگاه سوم رسیده و. به استراحت پرداختیم

گزارش تیم دوم

بعد از جدا شدن از تیم اول به سمت پناهگاه تخت فریدون حرکت کرده و بعد از طی مسیر ساعت 20:45 دقیقه به پناهگاه رسیدیم که مشاهده کردیم تیمی از نیشابور به نام مهتاب به سرپرستی آقای شورورزی از مسیر روستای ناندل اقدام به صعود تا پناهگاه کرده بود نکته قابل توجه آنکه برفچال های مسیر شمال شرق نسبت به سال پیش فوق العاده کمتر شده بود و حتی چشمه مشرف به پناهگاه خشک شده بود و برای برداشت آب نیاز به بیش از 30  دقیقه راهپیمایی در منطقه بود. پس از صرف شام تیم به استراحت پرداخت تا فردا صعود بهتری داشته باشد.

صبح روز شنبه 19 تیر ماه مصادف با مبعث پیامبر اسلام ساعت  صبح از خواب بیدار شدیم و بعد از جمع آوری وسایل ساعت 7 باذکر صلوات حرکت را آغاز کردیم. بدلیل نبود آب در دسترس در منطقه صبحانه را پس از طی یکساعت . سی دقیقه از مسیر در پای اولین برفچال خوردیم و براه خود ادامه دادیم. نهایتا در ساعت 14:30 توانستیم برای بار دومین بار پا بر روی بام ایران بگذاریم و برگ افتخار دیگری از دفتر افتخارات کوهنوردی بانوان نیشابور را ورق بزنیم.

پس از ثبت خاطرات و سعی در تماس با تیم اصلی که ناموفق ماندیم اقدام به فرود نمودیم. طی پایین آمدن سعی کردیم از مسیر شن اسکی ای که در غرب مسیر اصلی واقع است استفاده کنیم. ساعت 20:30 به بارگاه سوم رسیدیم.با توجه به تاریکی هوا صلاح بر این شد که تیم در بارگاه سوم شب را به صبح رسانده و فردا صبح به گوسفند سرا رفته و به تیم اصلی بپیوندد.

صبح روز یکشنبه بیستم تیر ساعت 7 صبح اقدام به فرود به سمت گوسفند سرا کردیم که توانستیم ساعت 10:15 دقیقه به تیم اصلی واقع درگوسفند سرا پیوسته که با استقبال آنان روبرو شدیم. پس از صرف چایی و استراحت به طرف رینه به راه افتادیم ساعت 11:45 به قرارگاه رسیدیم.اعضای تیم وسایل را جمع آوری کرده و بعد از حمام همگی به طرف ترمینال شرق و از آنجا هم به سمت نیشابور توسط اتوبوس حرکت کردیم.